Vilda bebben!

Eddie har varit en svidig, grinig mammagris den sista veckan. Inget har varit bra mer än bröstet. Sömnen som förut varit dåligigare än dålig har varit värre. Hans tänder har poppat som popcorn i munnen och 6 nya kindtänder har kommit fram. Han har inte kunnat tugga någonting alls och haft det välditgt besvärligt. Men idag på eftermiddagen vände det. Jag lagade farmarbigg, ris och wokgrönsaker med massa orientaliska kryddor. Jag fck ösa på med ris TRE gånger. TRE gånger och han åt utan problem.

Nu på kvällskvisten fick vi leka i honom lite yoghurt. Nora och Eddie ställde sig vid köksbordet och jag satt i soffan med skedarna i beredskap. Skrikande fick de turas om att springa det fortaste de kunde fram till skeden och få sin yoghurt serverad. De skrek och skrattade, snurrade, snubblade och hade jätte skoj. Allt för att lillebror skulle äta innan läggdags.

Efter det kröp Eddie runt på golvet efter Noras ben och skulle fånge henne. Han sa vovvov och kröp snabbt efter henne var hon än gick och hon snubblade fram mellan skratten. Sen lekte vi kurragömma. Jag gömde mig ute på balkongen och tittade försiktigt in på barnen när det letade och letade i lådor, hörn, under täcken och sängar. Båda ropade MAMMA men inge mamma kunde de se. Eddie svängde där Nora svängde, tittade där Nora tittade och ropade när Nora ropade. Nora är hans stora idol!!!

Det jag egentligen bara skulle skriva är att jag äntligen börjar känna igen min pojke igen. Det har varit en krävande tid den sista tiden men som allt annat så är det bara att hålla ut för det går över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0