Magiskt!



Att leka är magiskt! Nora ville idag leka djuraffär så jag satt upp en del av alla deras gosedjur och öppnade affären. Hon köpte och köpte, Eddie likså. Affären förvandlades till ett härbärge för ensamma djur som lämnades i kartonger utanför dörren. Vi gav dom omsorg och föda i massor.

Från ingenstans så var bröllopsklänningen på och jag var Sune som skulle gifta sig med Sofie. Sofie var en utomordentlig fruga som lagade soppa till mig och lille Håkan (Eddie) i köket och serverade oss vid bordet. Nallarna blev publik och gäster till vårat bröllop och bröllopsdansen var vacker med tusen snurrar så klänningen skulle visas upp.

Efter timmar med lek sover Eddie, jag kollar min mail, skriver blogg och dricker kaffe samtidigt som jag leker fröken Kajsa som jobbar på dagis. Nora leker att hon är ny på dagis och leker med lera framför tvn. Kycklingen står i ugnen sen två timmar tillbaka och min mage kurrar!

Eddie äter mer och mer MAT och öppnar munnen utan protest. Han har lagt på sig det mesta av det han tappade under matvägran och det betyder att mamma Linda är happy!

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0