Regn o lek

Våran eftermiddag var likadan som förmiddagen. Vi lekte en massa roliga lekar och hade riktigt roligt som vanligt. När jag började bli lite trött på att sitta och leka på golvet föreslog jag att vi skulle ta på oss regnkläder och ge oss ut och hoppa i vattenpölar. Vi packade på oss och när vi kom ut genom dörren började det spöa ner regn. Vi sprang genom regnet bort till affären, en promenad på 2 minuter och hann bli dygnsura. Vi köpte varsin glass och satte oss vid ingången och mumsade medan vi väntade på att regnet skulle avta men det gjorde det aldrig så vi sprang hem i illfart! Nora passade på att hoppa lite i alla fall i vattenpölarna, även om hela gatorna var en enda stor vattenpöl!

Klockan 18 var jag trött och ville sätta mig ner och koppla av en stund med en kopp kaffe. Nora blev sur och sa att hon hade tråkigt och att jag ALDRIG leker med henne. Jag var tydligen världens tråkigaste mamma som inte lekte med sina barn. Jag gör inte mycket annat tycker jag. Vet inte om hon kanske inte märker det eller om hon säger det för att hon vet att jag tar åt mig och kanske fortsätter leka.

Nu ska jag finslipa lite på texten och sedan skicka in min uppgift. Efter det är jag klar för denna vecka! Skoln går väldigt bra. Trodde helt ärligt inte att jag skulle hinna med allting. Det är ju trots allt på heltid och skulle kräva flera timmar varje dag egentligen. Det kommer väl sen!?

Lite mer bilder kanske!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0