Tankar.

Idag på förskolan så möttes vi av glada miner och barnen var som vanligt glada över att se Nora. Vi gick raka vägen in till ataljen där Nora satt med ett gäng tjejer och färgläggde en bild som dem sedan klippte sönder och limmade ihop igen, precis som ett puzzel.

När vi kom in i andra rummet efter fotograferingen som möttes vi av ett helt gäng barn som satt runt i en ring och mumsade på äppel då en liten flicka sken upp som solen och skrek "Vi har varit hos er en dag! leendet var brett och äkta! En annan flicka som Nora med haft roligt med då hon gick dagis förut bjöd hem sig själv till oss på direkten. Nora sprang runt med de större barnen och Lova är duktig på att dra med sig sin kusin på allt. Jag är överlycklig att Lova är ett russ med så Nora har en liten trygghet där.

Dom var inne i dansrummet, alla de större tjejerna i Russet, dem satt nära varandra i väntan på fotograferingen och dem pratade en hel del inder pysselstunden.

Nora kommer få det jätte bra men ändå blir jag rädd och osäker då hon själv säger att hon vill hem efter en stund. Jag vet att det bara är andra dagen på inskolningen men jag kan inte rå för det. Gör jag rätt? Jag måste ju inte sätta henne på dagis, hon kan vara hemma i ett år till. NEJ, jag ska inte ta bort henne igen men ibland vill jag bar ta henne i min famn och åka tillbaka till den tiden då hon var liten bebis.

Tycker alla mammor att det är svårt att se sina barn växa upp? Eller är det bara jag? Just nu ligger jag och tittar på henne. Hon somnade i min säng i kväll. Hon är så fin och underbar. Hon är rolig, stark och smart. Min dotter börjar växa up och bli så stor. Jag vill inte.

Kommentarer
Postat av: Emily

De klaet de kan kännas lite svårt för henne, men det är nog ändå bäst om hon vänjer sig nu. Annars kommer allt detta komma i skolan sen istället. Där kan hon inte bara sluta. Var stark så ska du se att de blir kanon. De första dagrna är alltid jobbiga.

2010-09-21 @ 22:30:41
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: linda

Nej du har rätt. Det är därför jag sätter henne på dagis för att hon ska hinna in i gänget och få den sociala biten innan skolan. Hon klarar nog detta bättre än jag! Jag kommer nog att behöv längre inskolning än henne! Erbjöd mig tom att jobba gratis där! Haha!



Dina pojkar verkar trivas bra iaf. Tror syskonbilden blev jätte bra på dem idag. Hampus höll om Edvin så gott!

2010-09-21 @ 22:45:03
Postat av: Emily

Ja dom trivs jättebra där. Tycker faktiskt att dagis blivit mycket bättre nu på sistonde. Tror personalen hunnit jobba in sig mer som ett team nu än tidigare.

Lycka till nu =)

2010-09-22 @ 08:57:20
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0