September idag!

Idag ska jag fortsätta baka till kalaset. I vanliga fall så brukar jag köpa kakor klara men nu har vi en liten glutenallergiker i gänget. Tuva ska inte behöva se de andra plocka på sig en massa gott som hon inte får smaka. Så jag har bakat syltkakor, kokostoppar och i dag ska jag baka rulltårtor. Tårtan kommer ju självklart också vara glutenfri.

När jag var liten och kom på kalas så fick jag sällan äta det som bjöds. Jag kände mig utanför och annorlunda, något som inga barn vill känna. Jag skämdes för det och valde att säga istället att jag inte ville ha något, även om föräldrarna visste att jag var allergisk.
Olles och Annikas föräldrar var de enda som tänkte på mig och köpte alltid hem korvbröd eller annat till mig så jag kunde äta samma som de andra. Det minns jag än i dag. Det betydde mycket att dem hade tänkt på mig och faktsikt brytt sig så pass mycket!

Men Tuva ska inte komma hit på kalas och känna sig utanför och annorlunda. Hon ska få trycka i  sig allt av det som bjuds! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0