Piiiiirr!!

Nu är vi hemkomna från dagis! Det gick jätte bra och Nora försvann med sina kompisar direkt och jag såg inte av henne mer än när hon kom hand i hand med Lova eller Laura i skogen någon gång. Hon ville absolut inte hem och vill dit i morgon med! Eddie ville inte heller hem utan skulle sitta i sandlådan och leka lite till tyckte han. Men han får gott vänta ett tag till innan han börjar!

Måste säga att jag ändrade min uppfattning om dagis helt bara jag kom in och träffade alla fröknar. Den här spänningen och nervositeten släppte och jag längtar lika mycket som Nora nu till den stora dagen. Datumet ändrades till den 20 september istället.

Kajsa verkade vara en mysig fröken med lätt till skratt, precis som jag. Förklarade lite smått för henne att jag har svårt att släppa taget om Nora. Att jag har ett otroligt stort kontrollbehov som jag har svårt att lossa på.

Men eftersom jag själv mår mycket bättre i dag än vad jag gjorde för 2 år sedan så känner jag mig också mer psykisk laddad att släppa. Jag behöver inte vara rädd att Nora ska må dåligt. Nu kan hon ju prata om det själv om något är fel. Nora är redo och jag är redo. Igår tänkte jag ringa och säga att hon är hemma ett år till min jag VET att Nora i dag behöver detta och jag måste släppa henne lite nu.

Men som sagt. Jag ändrade uppfattning bara jag mötte de leende fröknarna och såg hur väl omhändertagna barnen var. När vi skulle gå hem såg vi ett helt gäng små barn med en fröken som hade kramkalas och skrattet klingade. Mysigt!

Jag är redo! Nora är redo. Vi längtar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va skönt det känns att besöket på dagis blev så positivt för både Nora,dig och även för lille Eddie.

Allt kommer att bli bra,ska du se!

2010-09-09 @ 20:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0