Mitt liv!



Innan jag fick barn visste jag inte att man kunde älska så högt och så starkt som jag älskar dem. Jag visste inte att kärleken kunde nå till den höga nivå och värme som mitt hjärta brinner för dem. Mina barn är mitt liv, mina drömmar och min framtid. Att få vakna med dem varje morgon, somna med dem varje kväll och spendera varje minsta sekund av mina dagar med dem gör mig till världens lyckligaste kvinna.

Jag har två mirakel i mitt liv. Två mirakel att älska och njuta av.

Att bli mamma är den största uppgiften man får här i livet. Det är också den mest skrämmande och underbara uppgiften man får. Att ständigt vara orolig för allt och ingenting kan var jobbigt men det hör till föräldraskapet. Att alltid undra om man duger som mamma, om man gjort rätt val för barnen och om man kommer klara av framtiden bra för dem, det hör väl till mammarollen eller?

Ibland kan jag känna mig som världens sämsta mamma. Jag hinner inte med alla gånger och det gör mig så frustrerad. Ibland ser lägenheten ut som ett stort bombnedslag med disk, leksaker och kläder över allt. Jag tycker att det är viktigt att man har det rent och fint runomkring sig men ibland struntar jag i det helt för att jag måste prioritera barnen först. Alltså prioriterar jag leken först och allt annat som barnen njuter av.
Men nu ser lägenheten ut att ha blivit vänd upp och ner, skakade som en drink och sedan som en tornado varit och hälsat på.

Måste städa! Men varken ork, lust eller tid finns till det. Dagarna försvinner till barnen och kvällarna till studier. Eddie sover bättre på nätterna nu iallfall. Mycket bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0