Förskolestart!

Imorgon är den stora dagen som känts så¨långt borta tidigare men nu är det nära. Jag är lite nervös men Nora verkar ta det med en klackspark och längtar. Det enda hon säger är att jag ska vara med de första dagarna och sen ska jag gå med lillebror och köpa mjölk och sedan komma och hämta henne.

Dagisväskan står packad med regnkläder, regnstövlar, fleece set och lappen som skulle in. Det är kläder som alltid ska hänga på hennes alldeles egna krok. Sen får vi packa med extrakläder och sånt när det blir mer aktuellt. I morgon blir det ju bara en timme där.

Efter dagis ska vi ner och köpa nya skor till henne. Hennes hon har är lite svåra att få sätta på sig själv så hon ska få nya till dagis som inte gör något om dom blir lite mer slitna.

Det ska bli spännande. Men samtidigt är det lite läskigt att släppa över ansvaret till andra vuxna. Men klarar som alla andras barn så klarar dom nog av Nora med. Hon är ju väldigt lugn och stillsam. Nej detta kommer gå bra!
Jag gillade Kajsa med och det är viktigt. Hade jag inte känt att vi klickade så hade jag bett om någon annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0