En handel blev till äventyr!

Dagis hade gått super bra. Dom hade pysslat, ätit mat och läst saga innan jag kom. När jag klev in i rummet där Nora  var så smög jag bakom några blommor för att se på henne. där satt hon i soffan trångt med Lova, Lovisa och Maja. Dem läste bok och pratade med varandra om bilderna i boken. Söta unge! När hon fick syn på mig så sken ansiktet upp och hon sprang fram till mig och gav mig en puss och en kram.
Eddie kom på pusskalas med 4 brudar som pussade honom om och om igen på munnen.

Vi gick hem. Nora lekte glatt i sitt rum som jag nästan hunnit klart med. Eddie sov en timme. Vi lekte lite med barbie och gick sen ut för att handla lite nödvändiga kylvaror. Vädret var härligt och barnen hade bus i hela kroppen så jag släppte vilddjuren fria. Vi hoppade studsmatta, klättrade i träd, hoppade på stenar, sprang i gräs, kastade sten, lekte kurragömma, gungade och hade skattjakt i sanden. Vi hittade en grön sked, ett fantalock och lite fina snäckor och stenar som fick flytta med hem!

Hemma fick vilddjuren massa mat för magarna vrålade efter käk. Ner snabbt och pussa på Målle och sen upp igen för att leka innan bolibompa!

Det var våran dag! En härlig dag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0