Bra eller dåligt!?

Är det bra eller dåligt att ställa höga krav på sig själv?

Många, eller snarare alla säger att jag ställer för höga krav på mig själv. Men kommer jag någonstans om jag inte gör det? Blir jag det eller den jag vill bli om jag inte har något att sträva efter hela tiden?

Jag vill mycket med mitt liv men har inte vetat helt säkert förrän nu. Jag blir inte yngre precis och vill hinna med att nå mitt mål i tidig ålder ialla fall innan jag fyller 35 år. Jag vill följa mina drömmar för att kunna blicka tillbaka senare i livet och veta att jag försökte få det liv jag ville ha, det liv jag vet att jag är värd.

Att jag får kämpa på till drömmen som ensamstående mamma som många påängterar, det rör inte mig ryggen. Jag vet inget annat för jag har varit ensamstående mamma i två år och jag klagar inte. Snarare tvärtom. Det liv jag vill bygga upp är inte bara min dröm utan i slutändan kommer det även vara ett bra liv för mina barn. Dem är värda det bästa och jag tänker kämpa för det. Jag kanske är helt slut i kväll men imorgon är jag backa on track igen med nya energi och nya tag. En dålig dag ska inte få mig att tro att jag är misslyckad, alla har dåliga dagar.

Imorgon är en ny dag och då ska jag vakna med ett leende och vara den glada, spralliga, roliga mamma och Linda som jag alltid annars är!  Eller som Nora förklarar mig till alla som frågar henne hur mamma är.
- Mamma är tokig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0