Bad day!

Idag har jag en dålig dag. Det var länge sedan jag mådde så här dåligt. Jag vill bara gråta och tårarna har varit nära att komma hela dagen. Jag är så jävla trött, så här trött har jag nog aldrig varit förut. Eddie sover inte mer än 40 minuter åt gången, ibland kanske han bara sover i 20 minuter och vaknar sen för att ta bröstet som napp. Får han inte det så skriker han i ilska och det slutar med att jag ger honom bröstet för att kanske ha en chans till att få sova. Det tar ju en stund innan jag själv kan somna om. Jag skojar inte när jag säger att de sista tre veckorna har jag bara sovit i 4 timmar sammanlagt per natt och en människa fungerar inte tillslut om det håller på så en längre tid.

Eddie är också trött på dagarna. Hon gäspar, kliar sig i ögonen och ska hänga i bröstet hela tiden. Han hänger där när jag lagar mat, nära jag dricker kaffe, så fort jag sätter mig på golvet, när jag ska duscha, HELA tiden och jag tycker det är skit jobbigt att inte kunna göra någonting utan att vara tillgänglig med min kropp.

Förut har det varit helt underbart att amma och det kan det vara än i dag men inte om det handlar om hela dygnet runt. Ingen vila alls. Jag orkar inte mer. Men jag är för trött för att ta striden och Eddie är för ttrött för att sluta snutta. Jag försöker plugga ikväll för att hinna klart innan helgen så jag får helgen ledig utan studier. Bara få koppla av men han hänger på mig nu med. Helt omöjligt att koncentrera sg.

Fan va jag klagar men jag måste få ur mig lite innan jag bryter ihop och börjar gråta här hemma. Nu har jag kastat ur mig lite och ska försöka plugga igen.

Kommentarer
Postat av: Julia

Efter att ha följt din blogg ett bra tag nu, så har jag förstått att du helst inte ber om hjälp. Alltså att du gärna vill klara dig själv och ha ditt eget med barnen.



Men du kanske kan fråga någon om lite avlastningshjälp? Så du kan få sova en hel natt eller plugga igen lite?

Bara ett tips såhär från en mamma till en annan :)

2010-09-16 @ 21:09:51
URL: http://looseitnow.bloggplatsen.se
Postat av: Hannah!

Känner inte dig överhuvudtaget! Men efter har läst lite i din blogg en tid, så är mitt intryck att du faktiskt skämt bort din son med att han fått amma precis vart och när han vill, vilket självklart bli frustrerande för honom när du vill att det skall vara slut!? när han är van att dra fram bröstet när det behagar honom redan där borde du satt er foten och visat att det är du som bestämmer, inte HAN! (Personligen tycker jag de gått för långt när barnen själva sliter fram bröstet) Sen som du skriver i detta inlägg ger du med dej bara han skriker lite, självklart blir det inget slut om du skall ge vika hela tiden!! Du MÅSTE vara väldigt bestämd om att det är slut och försöka hitta andra lösningar! Bröstet är ingen NAPP!! Det är du som bestämmer inte DIN son, det kommer bara bli svårare om du inte visar att brösten är dina, för än så länge får han sin vilja igenom hela tiden! Du kanske kan kontakta någon? Tex. bvc om råd!? Lycka till! / H

2010-09-16 @ 22:09:07
Postat av: Ingela

MIN FÖRSTA TANKE VAR... KAN HAN INTE SOVA NÅGRA NÄTTER VI MORMOR O MORFAR, DÅ BRYTER DU BETEENDET. MITT BARNBARN ÄR HAR ALDRIG VELAT SNUTTA PÅ MIG, BARA PÅ SIN MAMMA. SÅ PRÖVA ATT LÄMNA HAN EN NATT. DE ÄR JU BARA ATT KÖRA NER HONOM TILL DIG OM DET INTE FUNKAR!TROR DINA FÖRÄLDRAR SKULLE BLI GLADA FÖR DET FÖRTROENDET!!

2010-09-16 @ 22:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0