Två vagnar och en kundvagn!

 

 


 

















I förmiddags packade picknick och gav oss på utflykt med Sandra, Målle, Johanna och Tuva.
Vi plockade sten till dagens pyssel och mumsade gott.

Gick till affärn, köpte lite mer pyssel till stenarna och gick hem till Sandra för att mysa.

Sen har vi varit på middag  hos mamma och pappa, hämtat paket en massa paket från posten. STORA paket kan jag säga och det krävdes två vagnar och en kundvagn att köra hem dem.

Nu ska vi äta kvälls macka innan kudden kallar!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jaa, just därför får jag passa mig riktigt riktigt noga. Svär gör jag aldrig men har ju som sagt mina uttryck.



Sen tycker ju jag egentligen (rent privat sådär) att svordomar inte är så farligt. Språk förändras och ord som "fan" eller "satan" är ju bara uttryck för känslor nu för tiden. Det är en annan sak att kalla någon för något elakt, och då spelar det ju ingen roll vad man säger egentligen. Där kan jag tycka att skolor lägger fel krut på fel saker. Som att man skall hindra barn som säger - faaan va ont det gjorde.



Hur skulle det vara om alla pratade "ordboks"svenska liksom? =)



Ser ut som att ni har haft en trevlig dag ute i solen! Själv satt man inlåst i säves mörka aula med ett gäng pedagoger.. & när man blev utsläppt, jaa då var det regn. Tyyypiskt!

2010-10-27 @ 19:06:30
URL: http://www.busamedemla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0