Min fina son!



Så underbart go är han! Jag har inte haft så mycket tid med honom idag då jag fotat alla. Stackarn! Imorgon ska det busas hundra gånger om. Nora frågade om det var dagis imorgon. När hon fick höra att det var det så vart hon sjuk och måste stanna hemma.

Vet att det är en pojke som är väldigt elak mot barnen på dagis. Nora berättar om honom varje dag om vad som händer. Sist så hade han tagit sönderas deras koja och tagit Lovas vantar och kastat iväg dem. En annan gång hade han tagit tag i benen på en liten tjej som satt i soffan och dragit ner henne så hon slog bakhuvudet i golvet. Andra dagar har han knuffat de små bebisarna och kastat ner stolar. Vet att Nora är lite rädd för honom att han ska vara på henne med.

Jaja, jag låter henne inte lura mig igen så hon får gå på dagis i morgon i alla fall. Det är ju bara några timmar och hon hade ju slutat gråta sist hon var ledsen. BIT I HOP LINDA det går över! (Hoppas jag)


Kommentarer
Postat av: Emily

Elaka barn kommer de alltid finnas. Även på skolan. Tyvärr. Om du inte redan tagit upp de med någon fröken så gör det.

2010-10-19 @ 22:17:53
Postat av: Anonym

Ja det är ju tyvärr så. Ska ta upp det med dem i morgon.

2010-10-19 @ 22:56:46
Postat av: Malin ( lillstrumpa )

bra att du ar upp det, se å till att dom verkligen tar upp det med barnens föräldrar, om de va något av mina barn skulle jag vilja veta ..

2010-10-19 @ 23:15:42
URL: http://malinhejdenberg.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Det finns inga elaka barn!Vad vet vi vad som påverkar dom i deras"negativa agerande"?De är beroende av vuxna omkring sig som stöd,som ger dem det där extra de behöver,någon som ser,förstår,kan hjälpa.Någon som talar om på ett positivt,förstående sätt vad som är"rätt o fel".

Hoppas Nora kommer att trivas på dagis.

Dra dig inte för att prata med personalen.Du måste kunna känna förtroendet,känna dig trygg med att de har tystnadsplikt och att samtalet stannar er emellan.

2010-10-20 @ 22:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0