Lurad!

Imorse hann inte Nora ens öppna ögonen förrän hon sa att hon hade ont i halsen och huvudet så hon kunde nog inte gå till dagis. Frågade henne om det var pga gympan att hon inte ville. Men nej hon var verkligen sjuk och självklart trodde jag henne. Ringde då dagis och sa att hon inte skulle komma.
Efter en liten stund var hon helt piggelin och verkade inte alls ha ont någonstans. Jag satte mig ner med henne och frågade vad det var som kändes jobbigt. Hon hatar gympan sa hon.

Nu i början vill jag inte tvinga henne till något. Vill inte riskera att hon kommer falla tillbaka till gammalt mönster och inte tycka att det är kul att gå till dagis. Så kommer byta dag till en början och sedan hitta tillbaka till gympan igen om ett par månader kanske.

Vet inte vad det var som var fel på gympan, vad som fick henne att gråta och bli rädd. Men jag kommer inte tvinga henne ner dit om det får henne att må så dåligt att hon måste ljuga för mig för att slippa undan.

Nog om det. Vi har varit och sjungit på församlingshemmet, ätit mat med syster, Johanna och barnen. Hämtat ut ett paket till min mamma och pappa som dom fick av mig för att dom är så underbara! Så har vi dansat, lekt badhus, sprungit runt med trosor på huvudet, gjort strumpdockor, pysslat och busat.

En vanlig dag här hemma med andra ord.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0