Lugn och sansad!

- Mamma, vet du en sak?
- Nej.
- Idag på dagis så grälade mina kompisar med andra barn som inte fick vara med och leka med oss.
- Jaha? Varför fick dom inte det då?
- Av mig fick dom det men mina kompisar sa att det var redan fullt i våran lek Men vet du mamma?
- Nej vad då!?
Nora står framför mig med en mallig min, näsan upp i vädret och armarn utåt sidorna för att visa hur lugn hon var.
- Jag grälade inte. Jag stod där lugn och sansad!


Haha. Var får hon allt ifrån. Lugn och sansad är inget jag använder mig av. Tror jag!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, va roligt. Barn apar efter och fastnar för de mest knasiga grejer. På mitt jobb har barnen börjat säga "stopp & belägg". Haha, jag var knappt medveten om att jag sa så själv tills en arbetskamrat påpekade det!



Samma med "vad var det jag skulle säga, och inte ljuga". Det har de också snappat upp. Jag får nog passa mig jag. =)

2010-10-26 @ 22:54:10
URL: http://busamedemla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0