Igår och idag!

Igår lämnade jag Nora på dagis som vanligt. Hon grät hemma och ville inte alls gå. Hon ville vara hemma med mamma och mysa. Dagis var tråkigt och jobbigt. Tårarna rann och hon släppte inte min famn.
Jag var redo att ringa dagis och säga att hon fick vara hemma men jag vet att det är fel att göra så.

- Mamma, varför gråter inte du när jag gråter? Det brukar du göra ju!
- Mamma vet att dagis är väldigt roligt och bra för dig gumman och vet jag att det är det bästa för dig så blir inte mamma ledsen.

Hon är smart och ville få mig att få dåligt samvete och spela på det. Men jag bet i hop trots att tårarna var nära när vi var på dagis gården och hon vägrade sluta krama mig.  Jag gick ett varv med henne på gården och satte igång en rolig lek för henne. När jag gick var det en liten glad tjej som lekte för fullt.

En klump i magen befann sig hela dagen, i onödan. För hon hade haft det jätte bra hel dagen!

Idag gick det däremot utan problem som vanligt. Vet inte vad det kan ha varit i går.
Hon och wilma sprang och lekte direkt efter att gallonisar var på. Jag fick springa efter henne för att få en puss och en kram. Idag gick dem till skogen och fångade ödlor och upptäckte naturen med förstoringsglas. Jätte skoj tyckte Nora! 

I morgon är hon ledig och vi ska ligga länge och dra oss framför tvn. För ikväll vill Nora tälta i vardagsrummet!
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Vem som hellst kan ju ha dagar då de inte vill gå till dagis/ skola/ jobb osv. helt utan nån egentlig anledning, behöver bara " övertalas" lite och få bevisat att det är kul just den dagen med.

Tyckte det var starkt jobbat av dig att hålla tillbaka tårarna, kan förstå att det var jobbig, men det blev ju bra till slut iaf.

Tar ju lite tid för er alla tre att vänja sig vid att Nora inte är hemma alla dagar i veckan nu, men det klarar ni, det är jag övertygad om :)



Kram

2010-10-07 @ 15:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0