Detta med rosa och pojkar!

För ett tag sedan lade jag ut bilder på min son när han bär prinsessaklänning. Jag väntade mig kommentarer som "Åh vad vacker han är, sin syster upp idagen".
Men jag fick en kommentar som jag inte godkände eftersom den var väldigt löjlig.
Kommer inte ihåg ordagrant vad det stod men det handlade om att jag gav min sin men för livet och att jag nnu har gjort honom till homosexuell.
Homosexuell? För att han bär en klänning?

För det fösrta så kan man inte göra någon till homosexuell. Jag tror man föds homosexuell.
För det andr, vad får hn för men i livet av att bära något prinsessigt?

Min son har fram till för någon månad sedan älskat rosa, glitter och allt annat som min dotter har haft. Jag tror att det handlade om att han ville ha det som storasyster hade. Jag lät honom bära tiaror, nagellack och fjäderboar och tyckte att han var väldigt vacker i det. Varför neka till det, varför förbjuda honom det?

Nu har han hittat sig själv mer och mer och helt utan påverkan av mig så har han valt att hellre leka med bilar och bollar. Han älskar det och kan sitta länge på golvet och köra med bilen. HAn leker fortfarande med nallar och dockor men storasyster påverkar inte honom lika mycket nu som förut. Han gör sina egna val och vet vad just han gillar och vill göra.

Kommer han vilja gå med prinsessaklänning när han är tre år med så är det klart han ska få det eller hur?
Vill han gå med det när han är 20 år med, så är även det självklart att han får göra det.

Bara för att han går med klänning, betyder det inte att han är homosexuell nu. Skulle det nu visa sig att han är det, vad gör det då isf?


Kommentarer
Postat av: Hanna o Elliot o Nelli

Men helt patetiskt att han skulle bli bög (om nu det skulle göra nånting) för att han har klänning! Han är ju barn för tusan! Vill han ha klänning så låt han ha det! :D

2010-10-31 @ 21:39:11
URL: http://elliotochmamma.blogg.se/
Postat av: Ida D

Hej

tycker som du varför göra sådan stor sak av de det är som om jag ska seja till min 3,5 åring att hon inte får titta på filmen bilar och att hon inte får ha bilar bland sina leksaker.. Jag själv när jag var litten så lekte både jag o min boro tillsammans med barbi o lego..

man blir det man vill bli man kan inte påvärka de..

2010-10-31 @ 22:06:40
Postat av: linda

Ja Ida visst är det så!?

2010-10-31 @ 22:52:17
Postat av: Emma

Jag håller helt med dig Linda, det var en fånig komentar från den som skrev det.

Herre gud, det är barn som sagt var, de härmar andra och främst sina syskon och föräldrar, de exprementerar och undersöker genom lek ju.

Tror absolut inte att han får några men för livet.



Kram

2010-10-31 @ 23:35:01
Postat av: Agnes

Det var ju onödigt sagt av den som kommenterade. Visst kan pojkar ha rosa! Och jag tror att alla småpojkar kommer in i den "fasen" också. Självklart har du inte gett han men för livet!



Sv: Tack så mycket för din fina kommentar! Men "hon" är en han ;) Hihi, inte första gången någon tar fel :)

2010-10-31 @ 23:54:11
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com/
Postat av: christin MODE inredning personligt

väldigt onödigt, att tänka så som kommenteraren...jag menar skulle en hel färg vara reserverad för ENDAST flickor,,, knappast! Kan bratsen på stureplan ha rosa skjortor så kan minnsann mina pojkar det med ;)



Dessutom om man f ö r b j u d e r dem att ha något så blir det bara mer intressant o något man känner att man måste testa för att göra föräldrarna arga,,,så låt barnen leka fritt... ha vilka kläder de vill & leka med dockor om de vill.



Sv, tackar så mkt! kul att du gillar den =)

2010-11-01 @ 00:22:13
URL: http://justlikecandy.blogg.se/
Postat av: Anne

Kikar in tillbaka! fin blogg!



Och väldigt bra skrivet!!! Förstår mig inte på att folk faktiskt fortfarande år 2010 tror att sexuell läggning grundar sig i utklädningskläder.. pinsamt! Låt ungarna klä ut sig och leka mamma-pappa-barn som dom vill. Det är bara bra och verkligen ingenting inskränkta vuxna ska lägga sig i!

2010-11-01 @ 08:56:35
URL: http://annewerner.blogg.se/
Postat av: sophi

då kan justin och eddie bli ett par sen om dem nu är homosexuella. justin älskar med att klä sig i sånt. måla naglarna själv och leka med dockor. och han bara älskar det. och det får han mer än gärna göra. skönt att vi inte är ensamma om underbara ungar=)

2010-11-01 @ 17:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0