Tunga trötta tankar!

Jag blir galen av att inte få sova och ni blir väl galna på att få läsa om det hela tiden?

I natt har Eddie vaknat tre gånger i timmen. Han ska enbart ligga på mig, somnar han i min famn så skriker han av ilska när jag lägger ner honom. Jag gungar honom, puffar honom, struntar i honom men han skriker och skriker hela tiden om han inte får komma upp i min famn.

Detta har gått för långt, så långt att jag inte vet om jag orkar så mycket längre. Sömnbrist är farligt. Det kan tom var väldigt farligt.

Härrom dagen då Eddie bara skulle hänga i min famn HELA dagarna, jag behövde städa, Nora var en liten tonåring från det att hon vaknade och jag som är helt slut av för lite sömn, då brast allt i några sekunder. Jag började gråta och satte mig i soffan i någon minut och grät lite, torkade tårarna och sen upp igen. Låtsas som ingenting.

Jag har inget val. Jag måste klara av det. Jag måste ta allt själv trots att ja ibland bara vill sitta i soffan och göra INGENTING. Absolut INGENTING. Minns inte när jag sist kunde göra det.

Mamma och pappa har erbjudit sig att ta barnen en hel dag, även en hel natt så att jag får vila men jag tackar alltid nej. Jag vet inte varför jag har så svårt att ta emot hjälp då det gäller barnen. Dåligt samvete men jag vet inte för vad.

Nu måste det ske en drastisk ändring. Finns det någon som följer min blogg som haft samma problem?
Någon som vet hur jag ska göra?


Kommentarer
Postat av: Emily

För dina barns skull och din egen så borde du tacka ja till att din mamma o pappa tar barnen en natt så du får sova.

2010-11-28 @ 09:24:27
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag har inga konkretaråd att komma med... mer än att TA EMOT HJÄLP !



Det gör inget att man har lite dåligt samvete ibland.

Ingen kan eller har möjlighet att vara den perfekta mamman.

Men jag vet precis hur det är, att lämna bort barnen till barnvakt tar emot.

Men ibland måste man. Framförallt om det har gått så långt som för dig.



Mina vänner är på mig hela tiden. Jag gör mycket för mig själv, tjejfester och trippar till stan UTAN barn... men jag o Patrik gör ingenting.



Dom gångerna barnen sovit borta har vart när jag vart på BB...Sen tycker jag du ska kontakta någon som kan detta... BVC (kanske), men jag tror ännu mer på Barnmottagningen.. ring dom !!

Sänk garden Linda.. mår inte du bra så gör inte dina barn det !!

2010-11-28 @ 09:37:22
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag tycker du ska ta emot den hjälpen. du behöver de speciellt när man är ensamstående. Du ska inte ha dåligt samvete för de. Barnen trivs o älskar sin mumma o moffa. Och har du frågat Anki vad du kan göra med Eddies sömn problem?

2010-11-28 @ 10:48:47
URL: http://www.familjenbrostrom.bloggplatsen.se
Postat av: malin

tycker verkligen du ska tacka ja till att dina föräldrar ska ta barnen en dag och en hel natt,du ska inte ha dåligt samvete,tvärtom, du gör isf det för att du ska få sova och orka mer, jag har av egen erfarenhet haft svårt att be om hjälp förut, men nu är det helt annorlunda och jag vet att det e ok att be om hjälp, mer än ok. Så tacka ja till erbjudandet från mamma o pappa, jobbigt i början jag vet, men de kommer du fixa.

2010-11-28 @ 17:51:47
URL: http://www.malinhejdenberg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0