Slite skolan!

Nora börjar i förskoleklass om mindre än ett år! Jag kommer alltså bli mamma till ett skolbarn. Jag ser fram emot det. Jag är säker på att Nora kommer ÄLSKA skolan.
Sen hon var liten så har hon varit en lugn liten tjej som gärna sitter och pysslar, skriver, ritar och räknar i timmar.
Hon leker ofta skola här hemma och övar sig på att skriva. De flesta boksäverna kan hon, andra behöver jag bara förklara lite snabbt i luften hur dem ser ut så skriver hon ner dem. Att stava sig framåt blir mer och mer intressant och hon stavar fram första bokstaven i allt hon ser på.

Jag ser fram emot skolstarten. Det ska bli mysigt att sitta hemma på kvällarna och göra läxor över en ostmacka och ett glas oboy. Att lämna henne i skolan och sedan hämta henne på skolgården.

Det här med Slite skola sitter ännu i och jag är osäker på om det verkligen är en bra skola för mina barn. Många föräldrar klagar på den, andra säger att den är okej. Men ingen säger att den är bra.
Skolan är VÄLDIGT viktigt. Viktigt att den faktiskt är bra, ännu bättre om den är bättre än bra!

De flesta skolor har väl sina "problem" men Slite verkar det vara många som klagar på. Även de som inte har barnen där.

Vad är eran uppfattning om Slite skolan?

Kommentarer
Postat av: terese

behöver jag säga det?? men tror däremot att skolan är bra för barn om de inte har några problem, om allt flyter på som det ska.. då funkar det fint..

2010-11-16 @ 22:01:06
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: Therese

Jag tänkte ffaktiskt skriva att "hör med Terese L" hon vet.. men hon va snabbare än jag på att kommentera :)

Jag tror som Terese, för barn med speciella behov har man inget o hämta.

Jag tycker att det funkar okej på skolan... inte bra alla gånger... ! Jag skulle inte byta skola om det inte blir värre.

Tycker du ska ge skolan en chans, och bilda dig en egen uppfattning ! Det är ändå DU som ska tycka att den är bra nog för Nora... alla lägger vi vikten på olika saker som är bra eller dåliga !

2010-11-17 @ 08:23:16
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/
Postat av: Ida

hej

har du inte själv gått i skolan när du var litten.. jag tycker att man ska ge skolorna en chans sen får du ju se efter hur det går med nora.

2010-11-17 @ 09:01:05
Postat av: Anonym

jag tycker skolan har blivit mycket bättre!!Synd att det gamla dåliga ryktet finns kvar. Sen är det ju faktiskt så att man som förälder kan vara med och påverka ganska mycket.Det hjälper inte att bara gnälla utan man måste ta det med dem ansvariga. Vet dem inte om vad man är missnöjd med så kan dem heller inte göra något. Sen är det ju tyvärr så att många gnäller för gnällande skull. Jag tror inte du behöver vara orloig.

2010-11-17 @ 14:25:42
Postat av: Anonym

Jag har barn som gått i Solklintskolan under flera år och tycker inte att det är speciellt mycket och klaga på.Tycker att de pedagoger jag har att göra med är fantastiskt kompetenta,lyssnar på barnen och gör inlärningen på ett roligt sätt.Har man klagomål eller för all del positiv kritik och ge så är lärarna alltid beredda att lyssna.Det är lätt att lyssna på all negativ kritik och bilda sig en uppfattning om något utifrån det men jag rekommenderar varmt att sätta din dotter i Slite där hon har sitt hem och sina kamrater från dagis,det är guld värt för hennes trygghet.

2010-11-17 @ 16:45:46
Postat av: linda

Ja tryggheten finns ju redan för Noras del eftersom kompisarna kommer gå där men ändå så är det svårt att låta bli att lyssna på vad andra säger. Att sätta Nora i en skola som kanske är ålig så jag får byta mitt i det vill jag inte. MEn det bästa är att inte ha förutsatte meningar och ge skolan en chans.



Men tankarna snurrar eftersom skolan är en så stor del av barnens liv. Stora val för stora barn!

2010-11-17 @ 18:45:15
URL: http://royaltylove.blogg.se/
Postat av: Malin S

Jag tycker att Slite skolan är jätte bra. Nu är det ett tag sedan jag gick i låg- och mellan stadiet och även i högstadiet så det är ju många bra lärare som försvunnit. Men under alla mina år där så har jag tyckt att det är bra. och nu när jag går på säve saknar jag känslan av att känna att skolan är typ som "hemma".

2010-11-18 @ 22:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0