Remiss in till barn blir det!

Eddie har inte ökat i vikt eller längd som han ska göra enligt sin egen kurva.
Eksemen han har på kroppen ser inte ut som hudceliaki men för att vara på säkra sidan ska vi nu in till barn oh testa för glutenintolerans.
I mina ögon är han lite smårund och hur pigg som helst. Han är glad och livlig. Lite liten i maten med det har Nora med varit sedan dag ett. Båda barnen växer efter sin pappas kroppsbyggnad. Han har ju inte en ensa bit fett på sin kropp. Lång och smal, vilket jag tror att mina barn med kommer att bli.

Jag tror inte att han har glutenintolerans men ändå sitter det i bakhuvudet eftersom jag ändå tog upp det med läkaren. Sömnproblemen kan just bero på allergi och även aptiten kan påverkas av allergi.

Vi får se vad detta leder. Men jag hoppas innerligt att han inte är allergisk. Jag vet själv hur det var att vara liten och ha gluten. Kom man på kalas fick man inte alltid äta det som bjöds. Tog man med sig eget så skämdes man att sitta och äta annat än de andra barnen.
I skolan när jag kom upp i högstadiet skämdes jag att behöva gå in i köket för att hämta specialmat. Jag var annorlunda helt enkelt.

Min lille knodd.


Kommentarer
Postat av: maria

hoppas allt går bra o att han inte är allergisk! men bra att kolla så du kan vara säker o vara lugn sen.

kram kram

2010-11-16 @ 14:23:13
URL: http://dujagvi.bloggplatsen.se
Postat av: Terese

DU är inte heller stor Linda tänk på de!!

2010-11-17 @ 09:17:13
URL: http://berglundsjoqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0