Min första kärlek!

Min första kärlek var Emil Idewall, en kille i min klass 1-6.
Jag var kär i Emil, min kompis Johanna var kär i Olle Lindstedt.
Precis som alla andra i den åldern, 9 år, skickade vi ett brev till Emil och Olle där vi frågade chans på dem.
Längst ner i brevet ritade vi rutor som dom kunde fylla i som svar. Ja, nej, kanske, stod det över rutorna.
Svaret ville vi ha när vi skulle åka till stavgard på en liten övernattning med klassen.

Vi gick ut i skogen på "jakt" jag, Johanna, Anna, Emil, Olle och Oskar. Där ute svarade dem på frågan och fick välja vilken tjej dom ville ha chans på. Emil valde Johanna och Olle mig.
På så sätt blev Olle min andra kärlek här i livet och Johanna fick min första!
Det dög alldeles utmärkt och jag var stolt över att ha min första kille som dessutom skyddade mig i skogen med han ett handgjort spjut av en liten pinne.

Jag och Olle var tillsammans länge. Men eftersom jag inte ville hålla i handen så gjorde han slut med mig och blev tillsammans med Linda Wahlgren istället. Men vad gjorde det?
Dagen efter blev jag ihop med en annan kille vid namn Joakim Hansson.

På den tiden var detta med kärlek lättare än nu eller hur? Då bytte man kille varje vecka och kunde tom ha 4 stycken samtidigt.

Minnen är underbara!

Kommentarer
Postat av: becky

Haha va små och oskyldiga vi var då. Livet var så lätt och underbart då haha

2010-11-20 @ 18:02:09
URL: http://becky84.bloggplatsen.se
Postat av: m.tomtlund

hahhaha ja jag minns att alla var kär i honom...

till och med i fårösundskolan..

joakim hansson var han släkt med patrik hansson som är lite yngre?? umgicks ju med ngr slite bor när man gick i högstadiet

2010-11-20 @ 19:23:07
Postat av: Emma

Jag minns faktiskt att du var tillsammans med Olle :)

Trots att det var såååå länge sedan.

Själv fick jag klara mig utan pojkvän hela skoltiden inklusive gymnasiet.



Kram

2010-11-20 @ 19:30:26
Postat av: linda

Emma! Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge eller hur? Nu har du ju en toppen kille istället!



M.Tomtlund! Vet inte om dom är släkt men tror inte det. Jocke är 26 som jag och kommer i från Boge om jag har rätt.

2010-11-20 @ 19:56:03
URL: http://royaltylove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0