Luddes plats!!!









Vädret är underbart ute! Uppe på kyrkogården var det vindstilla och fridfullt. underbart mysigt och vackert.
Det blev jätte fint på Alexandras plats.

Luddes sten hade nu kommit och var på plats. När man läste hans namn fick man den där klumpen i magen som man så ofta bara vill förtränga. Hans namn står nu inristat på en gravsten och det känns förjävligt att se.
Men stenen var jätte fin och platsen var vackert smyckad.
Ååh Ludde du är så saknad av oss alla här hemma. Härrom dagen gick jag och barnen till affären och såg på andra sidan vägen en man med mörkt hår och samma kroppsbyggnad som du, samma hållning som du.
- Hej Ludde, tänkte jag ropa men kom på mig i sista stund att det är ju inte du. du finns ju inte här hos oss längre. inte så att vi kan se dig i alla fall. Men jag tror att din familj känner din närvaro när du kollar till dem. Dom/Vi vet att du finns bland oss i alla fall.
Nu till julen kommer du vandra runt vid oss alla och kolla på alla fina juldekorationer, lukta på allt julgodis och klämma på alla julklappar. Du älskade julen, precis som ett litet barn!

Älskade Ludde! Älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0