Dietistkontakt.

För ett tag sedanså skrev jag om fruktdetox som jag ville göra. MEn det stod att man helst skulle rådfråga med en läkare innan man började eftersom de första tre dagarna kan vara lite svåra då "gifterna" försvinner.
Jag förklarade för en dietist på nätet om mina utslag och allergi.

Hennes råd till mig var att en fruktdetox på två veckor skulle vara jätte bra för mig då ämnen jag inte tål får chansen att lämna kroppen helt och allergin kan minska i dess känslighet.
Efter två veckor skulle jag försiktigt introducera ris och annat som är naturligt fritt från gluten och allt annat jag inte tål.

Det är värt ett försök. Dapson är jag ännu inte villig att försöka mig på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0