Syskonkärlek!

Eddie är så stor nu att dom leker tillsammans. Idag har dom suttit med all leksaksmt och kastruller på golvet och lekt medan jag lagade mat. Nora vispade, saltade, pepprade och Eddie satt tyst och tittade på henne länge innan han började göra likadant. Dom smakade av maten tillsammans och Eddie smaskade högt varje gång Nora stoppade skeden i munnen på honom.

Nora jagar honom så han skriker av förtjusning och far fram som en liten raket på golvet och ska ta skydd vid mina ben eller i min famn.

Eddie vet också vilka saker som han absolut inte får röra och ruskar på huvudet åt sig själv när han sitter och tittar på de sakerna. Är Nora utom synhåll brukar han som en pil kasta sig över det och titta nöjt på mig med ett stort leende.
-NAAAJ EDDIE! Hör man Nora komma skrikande och han släpper med en gång och skyndar därifrån med en ledsen min.

Det är så roligt nu! Att se hur dom fungerar ihop, hur man ser att Nora tagit på sig storasyster-rollen alldeles utmärkt bra och att Eddie är en liten buse som kommer störa syster mååånga år framöver.

Jag njuter av att se mina fina barn tillsammans.


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja det är ju inte bara negativ mening med syskonkärlek.

Va kul att de börjar kunna leka ihop och att Nora har klivit i n bra i storasyster-rollen.

De kommer nog ha många härliga år ihop, både med och utan dig i närheten.



Kram

2010-05-07 @ 23:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0