Suger som en svamp!



Min lilla dam och jag har idag lekt Sune som är tjejtokig och vill bara pussas och vara kär hela tiden så Nora var en söt liten flicka som målade kärleksbilder till Sune och skickade med posten så att han skulle veta om det. Medan jag hittade på långa texter som hon "skrivit" över bilden så stod hon snett bakom mig med tindrande ögon och väntade på att Sune skulle vända sig om och se sin hemliga beundrare!

Vilken fantasi barnen har och den byggs bara på hela tiden. En lek kan hålla i en hel dag, utan avbrott.

Hon börjar rita väldigt bra nu tycker jag. Igår gjorde hon en så fin teckning på familjen där jag dansade hulahula!
Ska ta en bild på den och visa er för den var verkligen fint ritad.
Skriva kan hon otroligt bra med nu och älskar att skriva långa meningar som går att läsa utan problem.

Känns spännande att möta den nya perioden för henne nu. Nu börjar hon bli ett stort barn som finner ro i det lilla och suger åt sig kunskap som en svamp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0