Minnen

Jag är sugen på att klä mig snyggt, sminka mig, fixa håret och ta mig en kall cider på någon altan o solen och skratta över gamla minnen och tokigheter. Tänker tillbaka på kolhögen sommaren då BB spelade varje helg och vi tjejer stod längst framme vid scen och dansade loss till benen värkte, rumpan skakats loss och rösten var försvunnen. Jag och Tora stängde in oss på utedasset för att fylla på gratis drink ur väskan och en lektion om halsbloss lyckades bra i en puff. Runt hörnet blev två tjejer "in the gang" lurade att gömma sig bakom en presenning för att kolla en intatuerad abborre på snoppen hos någon som jag inte minns namnet på, en av brudarnas moster kom och skrek förskräckt innan örsnibben höll på att falla av på dem.

En kväll stod jag och F och dansade på bordet under ett tungt tält-tak som var nertyngt av vatten, F slog till taket med handen och en hel flod svämmade ut över hela mig. Där stod jag med blött, platt år och rinnande mascara, redo att ge upp för kvällen! F skriker av förtjusning och får mig att dansa i ett par timmar till med håret strittandes runt omkring.

Det finns så mycket att le åt. Kommer i håg min första gång inne på Munken. Jag var bara nitton år då och jag, E och A åkte in med BB som skulle spela där inne. Vi hade planerat i månader innan för den här kvällen och jag var skit nervös att inte komma in eftersom det var 20 årsgräns. Vi går in med bandet genom en annan ingång än den vanliga och ingen bryr sig om att kolla legg. Jag låtsas som ingenting och är skitglad att ha lyckats! Haha, då skriker fulla E att M måste hjälpa Linda in för hon är inte 20 år. Mitt framför vakterna skriker hon det och jag springer med snabba steg på mina små klackar in snabbt som bara den med handväskan slängandes efter mig så cigg och allt nästan ramlar ut.

Minnen!! Men fan va kul vi hade på den tiden!

Kommentarer
Postat av: elin hejdenberg

haha! =)

2010-05-26 @ 08:44:04
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/
Postat av: Emily

Ja den sommaren var verkligen sååå rolig =)

2010-05-27 @ 14:52:35
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0