Lägenheter!?

Har nu satt upp mig på några lägenheter i Visby. Ligger etta på en trea ute på Gråbo. Frågan är om jag skulle känna mig trygg där inne eller om jag skulle vara väldigt rädd och osäker. Gråbo ska ju vara det värsta stället i Visby att bo på. Men va fan ska jag göra? Får lägenhet lätt här i Slite men vill inte slösa upp mina snart 6 år på en lägenhet jag inte tycker om eller vill ha.

Detta är så svårt. Vad skulle ni gjort? Ha tålamod och vänta ett tag till för att se om det kommer något annat eller ta lägenhet på Gråbo bara för att få ett boende?

Kommentarer
Postat av: becky

Gråbo är inte alls så hemskt. Dom som säger det har fan inte bott här! Trodde precis likadant innan jag flyttade hit eftersom jag hde lyssnat på allt skitsnack. Belv självklart helt förvånad över hur lugnt det är här. Mkt skitsnack som vanligt =)

2010-05-03 @ 21:14:17
URL: http://becky84.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

gråbo är inget farligt ställe. det händer nästan aldrig något är längre, de är bara ett gammalt ryckte eller vad man säger som sitter kvar sen gammalt. det värsta stället i stan är bingeby.

2010-05-03 @ 21:17:54
Postat av: becky

Bra skrivet anonym! Håller helt med!

2010-05-03 @ 21:35:22
URL: http://becky84.bloggagratis.se
Postat av: Tobbe

Slösa inte sex år på Gråbo. Kanske inte så hemskt som det skrivs i tidningar, men det är ju så sunkigt, grått och deprimerande område. Om jag vore i dina kläder skulle ja nobba Gråbo och sattsa på et bättre område.



Jag fick en lägenhet vid Norgatt, enbart fem år i kö. Kan också tillägga att jag inte stod etta i kön. Ha tålamod Linda, det tjänar man på!



Mvh,

T.M.

2010-05-03 @ 21:45:13
Postat av: linda

Ärligt talat så har jag nog aldrig varit och tittat runt ute på Gråbo och vet inte hur det egentligen ser ut. Har aldrig känt någon som bor där ute. Jag har hört rykten om att det ska vara ett hemskt äckligt och farligt ställe. Men som sagt det är ett rykte och vi vet nog allihopa att rykten inte alltid stämmer. Är det en 2:a du har Tobbe? Det är nämligen lättare att få en treor. Men ute vid norrgatt hade varit ett bra ställe för mig och barnen och nära in till city.

2010-05-03 @ 21:49:35
URL: http://royaltylove.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Jo, jag har en tvåa. Nu har jag ingen koll på hur enkelt det är att få tag på en trea, i norrområdet eller dom övriga områden. Om det är som du säger att det är enkelt att få tag på en trea så är det jättebra.



Jag gick igenom Gråbo för någon vecka sedan, runt 21:00-22:00. Det jag kan säga att jag inte kände mig så jättetrygg med alla mindre ungdomsgäng som samlats lite varstans. Medvetet försökte man ta en omväg för att slippa konfontration. Möjligt att jag är löjligt harig av mig, vad vet jag? Dumt att chansa ansåg jag då!



När jag sökte efter lägenhet undvek jag medvetet Gråbo för att jag visste att jag skulle vantrivas i det området. För just att det är så sunkigt. Ett tips, när du får chans och tid. Åk runt i Visby och bekanta dig med samtliga områden. Är det en bra bostadsmiljö för dig att leva och trivas? Är det en optimal miljö för dina barn att växa upp och må bra?



Jag upprepar igen; Slösa inte bort sex år på Gråbo!



/T

2010-05-03 @ 22:42:03
Postat av: Lousie

Ja har bott på Gråbo, men trivdes inte i den trea ja bodde i.. Så himla knasig byggd.. Men sen har ja ju en massa massa vänner som bor på Gråbo. O då menar ja Allégatan närmast vägen till Säve.. Ja har varit i många mkt finare lägenheter eller som är mer praktiskt byggda än den ja hade.. Ja hade så himla avlångt konstigt vardagsrum, å de är ju ännu vardagsrum o kök som ja anser är viktigast.. Men ja kan inte påstå att de är ett dåligt ställe att bo på, ja kände mig trygg.. Men som sagt inte jätte glatt o kul o bo där nej. Men de blir nog bara bättre o bättre.. Ja tror oxå du skulle kunna få ett annat ställe med 6 år. Men Allé är verkligen okej, de är de.. Bara massa rykten om att de är stökigt där.. De kan vara lite liv om sommaren, för många hyr ut sina lägenheter till partysugna turister.. Men var är de INTE stökigt om sommaren i visby lixom?? :) Lycka till iaf! :)

2010-05-04 @ 04:04:59
Postat av: Emma (Dahlström)

Tjenixen! Jag bodde på Gråbo ett tag och det var inte alls så farligt som det sägs. Visst kan det vara lite bråkigt nattetid, men så är det nog på alla områden, utom möjligtvis i villaområden då... Jag vill inte gå ensam någonstans i stan efter klockan elva, liksom. Sedan är det väldigt lyhört i lägenheterna på Gråbo och man hör mycket av grannarna. Sen uppfattar jag det som att det beror väldigt mycket i vilket hus du hamnar. I en del hus bor det kanske mycket bråkiga ungdomar medan i andra bara gamla tanter.



Jag tycker att om du får möjlighet ska du åka och titta på lägenheten och se om den är fräsch, för mig är det det viktigaste, och att det finns lekplatser och förskola i närheten så du kan ta dig dit.

2010-05-04 @ 10:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0