Som på vita moln









Dagen har varit mysig och fylld med frisk luft. Jag har varit otroligt pigg i dag eftersom det inte kliat på mig i natt. Så himla skönt alltså. Lite efter tio gick jag ut med Eddie för att få honom sova i vagnen, han slocknade direkt nästan så vi tog en snabb promenad innan vi vände hem för att kasta snöboll på fönstret¨. Det var tecknet på att Nora kunde komma ut och leka, eller vi skulle plocka blommor tyckte hon. Tummen upp fick jag bakom krukorna och ut kom en liten ivrig tjej som skulle på blomjakt med mor sin.

Vi klättrade på snöhögar och lekte att de var stora vita moln vi var tvungna att bestiga och vi åkte kana ner på rumpan. Några fina blommor hittade vi inte men vi plockade granpinnar, tallbarr och visset ogräs som vi satte i vattnet när vi kom hem. Eddie sov ännu efter en timme så jag tog en liten kort promenad till.

Nu i  kväll har vi haft lite skönhetssalong här hemma. Nora har målat naglarna och smörjt in sin kropp. Jag masserade in lotion på hennes kropp och hon tyckte det var så skönt.

Nej hörrni, jag ska sova tidigt ikväll! God natt´!


Kommentarer
Postat av: Emma

Ha ha, de är bra med livlig fantasi och att man inte förlorar barnasinnet, men de kanske blommar upp ännu mer när man får egna barn :)



Är på ön nu så jag hör av mig i början på nästa vecka om det går bra, ska vara hundvakt på måndagen men på tisdagen har jag inget för mig.



Kram

2010-03-06 @ 23:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0