Roligt.....för fan!

vete, råg, korn, havre, spelt/speltvete, kamut, graham, dinkel, durum, rågvete, -mjöl (av ovan nämnda), -fiber (av ovan nämnda), -kli (av ovan nämnda), -groddar (av ovan nämnda), -kross (av ovan nämnda), -flingor (av ovan nämnda), -gryn (av ovan nämnda), bulgur, couscous, dinkelmannagryn, gluten, glukossirap*, havregryn, havremust, idealmjöl, kruskakli, malt*, maltextrakt, maltsirap, mannagryn, matvete, pasta, rågsikt, semolina, skorpmjöl, sojasås*, ströbröd, stärkelse/modifierad stärkelse, surdeg, veteprotein, vetesirap, vetestärkelse*, vört

Allt detta får jag inte äta och så måste jag ta bort ALLA glutenfria produkter också. Det betyder att jag inte får äta något!!! Nästan ingenting för fan! Suck. Och detta ska jag leva med i resten av mitt liv.

Nu har jag då

Glutenallergi
Hudceliaki
sädesslasallergi

ROLIGT!

Kommentarer
Postat av: Therese

Får man lov och fråga VAD du får äta ?? :) Modifierad stärkelse finns iallafall i allt som vi hade i vårt skafferi typ.. ! Hu det blir inte lätt... ! Lycka till !

2010-03-18 @ 17:57:37
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/
Postat av: Emma

Hu hu hu, det där lät jobbigt, mins bara att du inte tålde gluten, så har du åkt på att inte tåla ännu mer nu usch.



Som sagt, allt det där du räknade upp finns ju i det mesta, iaf nått av det, måste ju vara skit svårt för dig att få en bra varierande kost när du knappt tål nått, hur ska du överlev??

Kan du inte få hjälp med att få reda på vad du kan äta så du slipper läsa på förpackningar oah så du kan få hjälp med recept på varierande mat som inte innehåller nått som är farligt för dig??



Säger som Therese.... Lycka till!



Kram

2010-03-19 @ 13:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0