Joakim hemma

Idag hörde Joakim av sig att han var hemma från sjukhuset igen och undrade när vi ville träffa honom. Tror det blir i helgen han kommer. Kul!!!
Fförst för att träffa morfar och känna av vilka andar som vandrar runt där hemma sen hit för samma sak men även svara på ett par frågor jag har om framtiden.

Ena stunden vill jag in till Visby men enbart för att Nora ska få börja Athene. Andra stunden vill jag bo kvar i Slite där jag har alla nära och kära. Jag känner mig trygg här men något får mig att inte vilja ha barnen här på denna skola. Men det var som mamma sa, Nora kanske tycker om dans och teater nu men inte om 5 år.

Skolan i Slite är på bättringsväg säger endel, andra säger att den är påväg utför. Vad ska man tro?
Skolan är en sådan viktig del i ens liv och därför bör man noga fundera över sitt val.

Jag är kluven. Samtidigt som jag vill in till Visby så vill jag ändå bo kvar i lilla Slite.

Kommentarer
Postat av: Lina

om jag var du skulle jag välja slite speciellt när man är ensamstående då känns de skönt att ha sin familj o vänner nära.. gällande skola så är tyvärr inte athene heller så bra har kusiner som går där. jag hoppas att allt ordnar upp sig för dig o barnen kram

2010-03-17 @ 13:32:33
URL: http://www.johleneojulius.bloggplatsen.se
Postat av: Emily

Tvivlet du känner inför skolan i slite tror jag de flesta känner över skolan där just dom bor. Det finns alltid ngt som inte är bra på just den skolan. När jag var på möte med majsan så sa hon att slites skola är jättebra och hade hon haft barn i den åldern nu så hade hon velat att dom hade gått där, vilket kändes bra att höra. Sern finns det ju alltid bättre o sämre lärare, men även där så är det nog så på alla skolor.

Du ska göra vad som känns bäst för dig o barnen såklart men bor ni kvar i slite så tror jag slites skola är bäst eftersom Nora då kommer ha sina vänner i slite, hoppas du får kloka tips av joakim =)

2010-03-17 @ 21:16:15
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0