Gudmor!

Min mormor födde sina 8 sista barn borta på mörtvärtsvägen. (Tror det var 8). Hon stod vid spisen dagarna i ända och lagade mat till alla barn och morfar med hans alla anställda. När hon kände att det var dags att föda bad hon ett av barnen ringa barnmorskan och säga att det var dags nu. Hon torkade händerna i förklädet och gick upp för att vänta in barnmorskan och den nya familjemedlemmen.

När barnet hade kommit och allt var klart så  gick hon ner till spisen igen och fortsatte.

Denna historia berättade mamma för Nora nu för någon dag sedan och hon satt tyst och lyssnade. Efter satt hon och tänkte innan hon sa:
-Momma Gertie kan man verkligen kalla Gudmor!

Tycker att det var väldigt fint sagt och mormor Gertie blev väldigt stolt över att bli kallad Gudmor av en filosofisk liten tjej på 4 år. Hade jag med blivit.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag håller med Nora, det kan man verkligen kalla Gudmor.

2010-06-08 @ 20:38:16
URL: http://busamedemla.se
Postat av: Emma

Väldigt filosofiskt och gulligt sagt av en 4-åring.

Skulle man bli stolt av att höra så jag förstår att det gladde din mormor.



Kram

2010-06-08 @ 21:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0