Ett samtal från framtiden!

Läser nu "Hemma hos Martina" av Martina Haag och första kapitlet sitter ännu i mitt huvud och knakar.
Gud knackar på dörren med en telefon stående på en bricka i händerna och säger att hon får ringa till sig själv och varna om kommande misstag som hon kommer göra i framtiden.

Jag har funderat på det där samtalet. Skulle jag ha viljat ha en sådan chans? Om jag fick gå tillbaka, skulle jag då ha ändrat historiern och mitt förflutna. Skulle jag vara samma Linda om jag ändrar små saker som jag idag kan ångra?

Nej ärligt talat så finns det inget jag skulle vilja ändra på. Det finns mycket tungt och jobbigt som jag har burit med mig i många år men jag skulle aldrig vilja ändra de valen som tog mig till det svåra. Aldrig.

Eller kanske en sak då.

-Hej Linda! Det är jag, eller du, eller vi? Saksamma, jag varnar dig i från framtiden. Flytta inte ifrån er fina trea till Rosa huset. Det kommer sätta dig i en väldigt jobbig situation. Och en sak till Linda! Våga sätta ner foten och säg ifrån då någon behandlar er fel. Den dagen du kommer göra det, kommer du märka att det inte var så farligt iaf. Du har styrkan och kraften att bestämma över ditt liv. Var inte rädd för vad andra ska göra om du går emot vad dem vill. Hejdå! Vi ses, eller gör vi det? Aja, ha det bra iaf Linda.

Kommentarer
Postat av: Emma

Mycket klokt skrivet.



Brukar heller aldrig ångra att jag vart med om allt jag vart med om, det har ju trotts allt skapat mig till den jag är idag, man lär sig och blir starkare under tiden, svårt att se det just när man är mitt inne i allt bara.



Kram

2010-06-07 @ 23:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0