BVC och smultron

Idag har vi varitpå BVC och vägt Eddie. Sist hade han gått upp lite för lite så dem ville kolla igen. Nu hade han tagit igen det och ligger bra på kurvan! När vi kom hem så tog jag en kallkaffe och satte mig ner i soffan och läste MAMA bredvid min dotter som spelade lite data i detta trista väder.

Vi har varit ute och lekt på gården, lekt vovve och dansat till mormor musik ute i kvällssolen.


Vid fyra tiden så gick vi ut i skogen och letade efter smultron, men dem var ännu inte mogna. Får vänta ett tag till innan vi kan mumsa! Vi tog en lååång stig genom skogen ialla fall och plockade blommor, stod på bryggan och kollade fisk och hoppade på höga stenar.



Men varsin smultron smakade barnen! Eddies första smultron någonsin!


Kommentarer
Postat av: Emma

Tyckte han att det var gott??

Dum fråga förmodligen ;)



Själv går jag och kollar mina plantor varje dag, några dörjar bli lite röda så snart så, har både smultron och jordgubbsaplantor, och ärtor, sallad och tomater, allt prydligt inhägnat med kompostgaller för annars äter min hund upp dem :/



Kram

2010-06-22 @ 21:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0