20 minuter att bara vara!

Min kropp börjar ta stryk känner jag. Hela dagarna är jag på språng. Skulle jag räkna ut hur mycket jag sitter och vilar på en hel dag så skulle det nog inte ens bli en timma. Eddie far och flänger, Nora ropar här och där. De enda gånger jag inte har en av ungarna med mig är kanske när jag kissar. Ibland när jag duschar. Det ska lagas lunch, middag, skäras frukt, hämtas dricka, plocka undan, byta blöjor, torka smulor, leka med det ena och det andra, springas in och ut, badas i poolen, målas lite här och där med det ena och det andra. De ska vara aktiviteter för att roa och nöja de små och mitt all den här smeten försöker jag hinna sitta ner och ta en kopp kaffe, men det slutar alltid med att jag bara hinner snudda min rumpa på stolen innan något annat kallar och koppen lämnas nästan full. Har jag tur så hinner jag springa förbi den i farten och sno en mun. Förhoppningsvis behöver det inte gå så fort att jag spiller ner hela min tröja med kaffet!

För första gången sedan jag blev mamma känner jag att jag skulle behöva avlastning. För första gången känner jag att nu vill jag bara sitta ner i solen med en kopp kaffe i handen och i knät ska det ligga en bra MAMA tidning att avnjutas, helst ska det finnas en chokladbit bredvid mig med och kanske lite läsk.
Bara få sitta där i 20 minuter och njuta av att....bara vara!?

Men känner jag mig själv så skulle dessa 20 minuter bara hålla i tre minuter och jag skulle vara på språng igen med barnen. Varför får jag dåligt samvete när jag inte tar barnen själv?


Kommentarer
Postat av: Therese

Känner igen mej i dina tankar! Man behöver bara vara själv ibland, men det är svårt att koppla av tycker jag nrä barnen är i närheten. Även om jag vet att min man tar hand om dem så kan jag ändå inte släppa taget helt. Konstig är man:)



Ska bli superkul med ullared. Jag hoppas dom har mycket fint inne.

2010-07-04 @ 22:49:41
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Emma

Tror det är typiskt mammor att vara så, gör allt för barnen och det är ju en bra egenskap, så ska en bra mamma vara.

Men även den bästa mamman kan må bra av och behöva lite egen tid, tycker du ska se till att få några minuter själv om du känner att du behöver det, dina barn kommer inte älska dig mindre för det, du och din kropp kommer må bättre av det och ingen vettig människa kommer tycka att du är självisk eller en dålig mamma för det.



Kram

2010-07-05 @ 12:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0