Smultron!!



Imorse vid tio gick vi ut på promenad och hamnade på Lännaberget där vi plockade blommor och åt smultron. Det var alldeles för högt gräs för att vi skulle kunna gå runt på berget bara. Det enda som gick att gå på var den långa smala stigen som omringades av taggiga buskar och stickigt gräs.

Vid halv tolv var det lunchdags så vi gick hem och åt. Eddie somnade i vagnen efter maten sittandes men när jag lade ner honom blev det SKRIK och GAP i en halvtimma innan jag gav upp och gick hem med honom.

Vi hämtade upp Nora och gick ut i skogen och plockade smultron som vi skulle ha som efterrätt. Vi hann knappt in i skogen förrän vi plockat en hel massa smultron och vände glatt hem för att bjuda familjen på de röda små och vaniljevisp. Gud så gott det var.

Även nu vid fem på kvällen så gick vi ut och plockade ännu mer smultron!

Barnen somnade precis och jag ska se filmen på sexan. Ha en härlig kväll allihopa!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är ju sååå gott med smultron, men jag får nöjamig med min lilla planta, den ger inte jätte många bär men lite iaf så man får äta några för det hör ju sommaren till.



Kram

2010-07-09 @ 12:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0