Förskola!

Som jag skrivit många gånger tidigare (eller tänkt skriva kanske?) så har Nora växt som person otroligt mycket. Hon tar sig fram på ett helt annat sätt och vågar ta för sig av livet mer. Hon har alltid varit lite blyg och försiktig och kommer antaglgen alltid vara det med. Men nu är hon stor flicka och vet hur livet fungerar.

Därför har jag valt att sätta henne på förskolan nu i höst så hon hinner gå sista året innan skola med de  barn som hon sen ska vara skolkamrat med. Vi hade ett helvete i två års tid med förskolan förut därför valde jag att ta bort henne när lillebror kom. Jag gav henne en chans att växa på sig och hitta sig själv i sin trygghet hemma och jag visste att denna dagen skulle komma om jag  bara lät henne ta det i hennes takt.

Vi har idag suttit ner, jag och Nora och diskuterat dagis. Hon är redo säger hon och vill gärna börja. Redan för två månader sedan så började mina funderingar rulla kring förskolan då jag märker att hon behöver det nu.

Jag är jätte glad att jag gjorde valet att ta hem henne förra sommaren eftersom varken jag eller Nora mådde bra över det. Jag är glad att jag gav henne chansen att få växa och göra sig redo själv. Även om det har diskuterats och pratats om mitt val att inte haft förskola till henne så har jag gått efter min magkänsla och sett till hennes bästa. Nora har helt enkelt inte varit en dagisunge som man kallar det. Inte förrän nu!

Detta känns rätt!


Kommentarer
Postat av: Emma

Man ska alltid gå på sin egen magkänsla, tycker att det verkar vara ett bra val du gjorde då för ett år sedan :)



Om varken barnet eller man själv trivs med situvationen som den är så måste man ändra den, du gjorde rätt tycker jag.



Kul att hon själv känner sig redo nu istället, då är det ju större chans att det blir lyckat denna gång.



Kram

2010-07-02 @ 13:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0