Flytt!

Det blir antagligen flytt i helgen för oss om jag får nycklarna innan 1 augusti. Vore skönt att ha det överstökat under helgen. Ärligt talat har jag inte tänkt så mycket på det eftersom man har haft annat att tänka på. Jag har inte packat iordning allt som finns inne i huset som ska med och inte heller planerat allt.

Men idag slog det mig att om en vecka ska jag och barnen flytta till eget. Så som vi längtat efter denna dagen. Vi började packa lite smått nu under kvällen. Började med klädkammaren som är full av kläder, leksaker och annat som vi bara fått kastat in. Kommer nog bli väldigt skönt för mina föräldrar att kunna städa och få plats med sina egna saker nu.

Nora längtar som bara den och packade tom ner alla sina prinsessaklänningar och kjolar i en kartong själv. Hon planerar redan alla saker vi ska göra i vår nya lägenhet. Saker som vi gjorde när vi bodde själva förut, saker som vi inte kunnat göra här. Vi ska baka chokladbollar sent på kvällar, ha hög volym på stereon och dansa runt i hela lägenheten, vi ska leka i hennes alldeles egna rum och vi ska ha mysiga tjejkvällar varje dag med smink och ansiktsmaskar.

Men om jag tänker efter så gör vi ju allt det här med hos mina föräldrar. Tror hon känner som jag, det är en helt annan sak att göra det i vårat hem, när bara vi är tillsammans.

Längtar som bara den efter första natten på plats och första morgonen vi ska äta frukost ute på balkongen. Har inge utemöbler än bara. Inte heller råd att köpa men det ordnar sig! Frukost på en filt är inte dumt det heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0