Att göra ett egoistiskt val.

Jag fick ju för några månader sedan diagnosen sädesslagallergi, på det har jag då hudceliaki och glutenintolerans. Det som finns kvar för mig att äta är nästan ingenting. Jag började bra och slutade äta det jag inte tålde även om jag fick läsa på ALLT. Utslagen försvann och bara ärren var kvar efter de blåsor som kommer.

Men Eddie gick inte upp klokt i vikt pga av det dåliga näringsvärdet jag fick i mig. Jag var trött och gick ner mer och mer i vikt själv. Var nere på 50 kg ett tag och kände själv att det är för lite för att jag ska kunna orka med allt. Så för Eddies skull började jag äta som vanligt igen. Han har gått upp det han tappade nu.

Men nu har jag så mycket utslag och blåsor på kroppen att jag inte kan sova pga klådan. Ärren skiter jag i nu, dom belks med åren även om det ser förjävligt ut. Solen kanske hjälper!? Jag har lyckats lägga på mig 3 kg och mår bättre.

Inser iaf att jag nog måste lyssna på läkarna och dietisten att jag ska sluta amma nu och börja följa min diet strikt. Detta funkar inte i längden och vägen till att sluta amma är lång. Vill absolut inte sluta tvärt utan bara trappa ner lite. Mer och mer för var dag.

Kollar nu runt på nätet efter listor på det jag inte får äta men insåg snabbt att det är lättare att hitta information på det jag FÅR äta. Listan är INTE lång vill jag lova.

Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Agnieszka, mamma till 2

Ja även vi har funderat på om det kan vara växtvärk.

Ush vad trist att läsa om alla dina allergier och att det gått så tokigt pga dem. Hoppas du får må bra snart!!!



kramar

2010-07-07 @ 08:38:48
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0