Personligt brev! Blev detta bra att skicka läraren? Ändringar? Missat?

Hej!

Linda heter jag, är en ensamstånde mamma till två små mirakel, Eddie sju månader och Nora fyra år. Att vara mamma är det underbaraste som finns och jag njuter av varje sekund som går tillsammans med dem. Jag var rätt så ung när jag fick min dotter (skulle fylla 21) och insåg inte hur ett litet barn skulle kunna förändra hela ens värld och personlighet. Innan jag blev mamma var jag blyg och lite tillbakadragen, höll mig lite i bakgrunden och sjönk ihop lite extra på stolen när någon mötte min blick. Men nu så tar jag mer och betydligt större plats här i världen. Jag trivs i mittpunkten och lär min dotter att man måste våga ta för sig och testa nya utmaningar för att lyckas här i livet. Skrattet är aldrig långt borta för mig och barnasinnet är något som jag alltid kommer bära med mig som en av de starkaste egenskaper jag har. Jag är en drömmare och planerare. Nya drömmar och planer varje dag men en har funnits där sedan jag var 13 år, nämligen skrivandets förmåga.Jag vill bli författare och skriva barnböcker. Min stora idol var Astrid Lindgren och skulle göra allt för att kunna skriva som henne. Att få ha hennes fantasi och hennes förmåga att måla upp dessa karaktärer som hon skänkt till oss människor, är något jag strävar efter. Fantasin har jag efter min mormor och min mamma. Deras sagor kunde fängsla oss ungar vid matbordet där hemma när vi var små och på ett magiskt vis få varenda korvbit på tallriken att slinka ner i magen på oss. Sagor och historier som ännu finns kvar i minnet som jag idag berättar för mina barn.

Tappar bort mig lite i att presentera mig själv. Tycker att jag idag är en framåt, stark kvinna som i fyra år mött många uppförsbackar och hinder. Inte alla gånger det har funnits en bra nerförsbacke efter. Men trots allt tråkigt så står jag på benen med näsan högt i skyn och ler mot livet, blickar framåt och väntar nyfiket på vad det har att erbjuda mig och barnen. Har insett att man inte kan få allt serverat på silverfat utan man måste kämpa lite själv för att komma dit man vill. Så därför hamnar jag här i denna kurs. Jag ska nu skaffa kunskap om grunderna i det svenska språket för att sedan söka mig vidare till en författarutbildning som leder mig fram till min stora dröm, min karriär som författare.

Med vänliga hälsningar

Linda Larsson Slite 10 Januari 2010


Kommentarer
Postat av: Tant!

Linda du är fantastisk! Av att döma ditt svenska språk i den texten kan jag bara säga: FÖRFATTARE BABY!!

2010-01-10 @ 22:09:08
Postat av: Johanna Sjöquist

Hej Linda, såg att du skrev på facebook om att du ville ha åsikter om det du skrivit. Vad är det för utbildning du söker? Man behöver nästan veta det för att kunna ha åsikter.



kram/Joooohannnnnaaaa

2010-01-10 @ 23:28:16
Postat av: J.

Otroligt bra skrivet. Hoppas att du kommer nå långt :)

2010-01-11 @ 13:02:56
Postat av: ellie

jätebra! de enda som jag tycker du kanske skulle tänka över är pariet där du ber om ursäkt för att du tappat bort dig i texten för jag tycker nämligen inte att du gör för det du skriver inna tycker jag nämligen beskriver väldigt väl dig själv som person.

men annars muy bien!

kram ellie

2010-01-11 @ 22:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0