Godnatt!

Halvvaken ligger han och tittar rakt in i ögonen på sin mamma, njuter, känner trygghet och älskar.
Man kan nästan tro att han just då inte tänker alls utan bara...finns. Rummet är mörkt och tyst.
Man hör hur han andas och sväljer, man ser hur han myser. Hans lilla knubbiga hand ligger och vilar på mammas bröst och ibland sträcker han sig efter att nudda hennes läppar eller nypa lätt i näsan.

Jag ser hur min sons ögon blir tröttare och tröttare. Tillslut somnar han om , vetandes att jag finns där, trygg och harmonisk. Jag lägger ner honom försiktigt bredvid mig och känner hans andedräkt mot min hud. Svårt att släppa blicken från honom. Hans mörka ögon, hans trekantiga mun och tjocka kinder är för vackra.

Efter en stund vänder jag mig om och tar min dotters hand i min och smeker varje finger med min fingerspets, pussar henne i pannan och viskar att jag älskar henne. Lockarna ligger rullade mot hennes kinder, hon andas lugnt, tryggt och harmoniskt. Hon är så otroligt vacker så jag kan inte sluta le när jag ser på henne och vet att hon är min. Min dotter, min vackra dotter.

Känslan att veta att man är mamma kan bara svämma över hos mig på kvällar då jag ser på mina barn. Tårarna rinner och läpparna ler. Jag har svårt att fatta att dom verkligen är mina barn. Jag är mamma. JAG, MAMMA!


Kommentarer
Postat av: Photographs by Natalia

Hur fin header som helst :)! Sjukt söt.

Allt bra? :)

2010-01-11 @ 18:57:22
URL: http://nataliasoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0