Ont i hals och feber.

Igår eftermiddag så fick min lilla son feber, inte alls hög men blev extra klängig och gnällig. Senare på kvällen klagade Nora på ont i halsen. Hoppas att vi slipper sjukdom här hemma. Det är inte alls kul att se sina barn hängiga oc ha ont. Annars igår bakade vi lite chokladbollar, pysslade, lekte med dockor, lekte sne, spelade lite dator och helt plötsligt var dagen över. Ja, igår var en riktig lekdag. Inte ens disken tog jag hand om efter att både gjort snitzel till lunch och pannkakor med glass till middag. Så nu väntar ett helt berg med disk på mig. Men den får vänta ett tag till för jag har en liten son som inte vill vara utan min famn idag!

Funderar på om jag ska ha varsitt rum till barnen eller om jag ska låta dom dela sovrum för att kunna ha seperat lekrum. Vad tycker ni? Erfarenheter?

Kommentarer
Postat av: Emily

Det beror sig på hur Nora vill ha det när hon ska sova. Sebastian vill gärna att vi ligger vid honom ( i samma rum) Därför är de väldigt skönt att han och Hampus delar rum eftersom vi ligger bredvid Hampus tills han somnat. Dom lägger sig ofta vid samma tid på kvällen. Så en kan ta dom och den andra Edvin. När sen Edvin blir större så kommer han och Hampus få dela rum och då ska sebastian få eget. Vi pratar om detta lite då och då. Det ska ske när sebastian känner sig redo. Så kolla med Nora vad hon tycker. Ha en bra dag!

2010-02-04 @ 11:16:09
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/
Postat av: jennie igen...:)

när vi flyttade till hus så var det PERFEKT med ett lekrum tänkte vi...men då den stora tjejen på 8år aldrig då får vara ifred från den lilla 2år när hon vill så beslöt vi och ha varsiett rum. så hallen och dator rummet funkar som lekrum nu...fast då 2åringens rum står oanvänt ännu...men när den lille blir större är planen ett lek/pyssel rum och delat rum, det är vad stortjejen vill:) sålänge barnen sover bra och inte störs av den andre så tycker jag helt klart du skall köra ett lekrum.inte alla barn har ett lekrum:0)

2010-02-04 @ 13:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0