Innan jag ska plugga...

Tänkte jag vinka lite till er och berätta vad som hänt under dagen. Mest för min egen del eftersom detta kommer vara som en liten dagbok natt titta tillbaka på om några år.

I förmiddags innan lunch begav vi oss ut för att köpa paket till Sandra, värmeljus och lite annat smått och gott.
Ringde syster och frågade om hon ville ha presenterna idag eller på Söndag. Klart hon sa idag. Lika otålig som jag. Jag har så svårt att vänta med att ge presenterna jag köpt. Det var bara  tråkiga saker men nödvändiga som dom inte själva ägde, nämligen en handmixer och en elvisp. Mia blev stormförtjust när hon insåg att hon kunde få tillbaka sin elvisp.

Efter en snabb fika där så gick vi hemåt och började med mat.
Eftermiddagen rullade på. Jag satte upp två tavelhyllor i vardagsrummet. Skruvmejseln är spårlöst försvunnen så jag fick ta en matkniv. Men jag lyckades. Blev även rakt trots att jag hade min son på ena armen.
Han har varit en riktig apa idag. Efter badet då bolibompa var på Tv kom han igång. Han ålade sig bort till andra sidan rummet, stannade efter ca 10 cm åt gången, vinkade och skrattade förtjst till mig och Nora som satte i soffan och mysade. Den stora gula bollen fick han tag på som han satte sig upp med på golvet och skulle busa. Av sin stora förvåning flög bollen iväg och han fick åla efter. Samma visa om igen där, vinka efter 10 cm!!!

Haha. Han är så himla rolig och Nora har blivit en helt annan tjej de sista veckorna. Känns som hon har blivit ett år äldre bara så där.
- Jag tycker inte om potatis för det är så torrt. Men däremot är ris gott.
Det är bara ett exempel på vilka meningar som mullrar ur hennes mun. Nu har hon varit väldigt  duktig med sitt tal sedan hon var liten men hon kan ännu förvåna mig.

Nej nu svammlar jag bara för att slippa plugga. Fy mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0