Svar på kommentar!

Trodde du va super duper allergisk mot mjöl Linda, eftersom du inte kunde bo kvar ovanför Pizzan pga av mjölstoftet ? Och med tanke på allt du skrivit om din gluten och mjölallergi på bloggen. Verkar som att det blivit mycklet bättre eftersom ni idag bakat med vetemjöl. Härligt !!!
Trodde dock att gluten va en livslång sjukdom, så är det iaf bland dom jag känner.. ?!


Denna kommentar fick jag angående min bakning idag! Tänkte därför förklara hur allt ser ut för mig och min allegi just nu. Jag flyttade in över en pizzeria i oktober 09. Efter några veckor började kroppen klia och värka inuti huden. Man kunde se som små blodblåsor växa i huden som sedan blev blåsor som kliade och sprack. Hela kroppen var full av utslag, skorpor och ärr. Jag sökte då läkare efter några månader och fick ta en massa tester.

Testerna visade att min kropp fått en chock av att vistas bland vetemjöl dygnet runt en sådan lång tid så den strejkade och jag utvecklade svår hudceliaki, vilket är samma sak som glutenintolerans men det visar sig mest på huden då.

Det visade sig också att jag inte längre var bara glutenintolerant utan även sädesslags-allergiker. Läkaren trodde att chocken från lägenheten skulle lägga sig inom ett år men var inte säker.
Nu idag är jag inte lika känlig men jag får små små blåsor på armarna när jag bakar eller reder av såser och annat med vetemjöl.

Alltså så är väl svaret på kommentaren att JA jag har ännu gluten och fick diaognosen kring då jag var ett år. Jag kommer ALLTID leva med den sjukdomen. Men min svåra hudceliaki kan lägga sig en aning om jag har tur. Jag kommer förhoppningsvis en vacker dag kunna baka utan att få utslag. Som det ser ut i dag så får jag även utslag av det glutenfria mjölet, TYVÄRR.

Men barnen älskar att baka och ibland så bakar jag saker med mjöl i för deras skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0