Ska det ta en hel jävla dag!?

Klockan nio ringde jag BVC, inget svar. Ringde igen, inget svar.
Klockan halv tio ringde jag till VC i Slite, telefontid 11.20.
11.45 ringer dom och säger inget mer än hänvisar mig till BVC. Trots att jag försökte förklara hur han såg ut och hur han hade det med klådan, att BVC inte svarar så fick jag ingen hjälp.
Jag ringde återigen till BVC, utan svar.
Ringde sjukvårdsupplysningen och fick vänta en stund innan dom svara. Pratade med en kille som hela tiden kopplade bort mig för att prata med andra läkare för han kunde inget om eksem och barn. Efter att blivit bortkopplade 4 gånger får jag nummret till barnmottagningen och ringer direkt.
Får telefontid 14.10, ännu en lång vänte tid på att få lite råd och hjälp. 14.30 ringer dom och kvinnan som ringde var jätte trevlig och försökte hjälpa mig så gott hon kunde men kunde självklart inte säga något så där upp och ner.
Berättade att jag ringt BVC 14 gånger under dagen och talat in medelande efter medelande men inget svar därifrån. Hon ringer då dit och söker dem. Ringer upp mig sen igen, inget svar för henne heller trots att hon ringt mobilen till BVCläkaren.
Hänvisar mig återigen till VC.
Jag ringer dit, får en telefontid 15.30. Dom har ännu inte ringt upp mig.
Som tur var ringde Anki halv fyra och gav mig en tid i morgonbitti klockan 8.30 så får dom kolla på honom.

Hela dagen har jag sutit i telefonköer, väntat på att dom ska ringa, bett och råd och hjälp,
SEX TIMMAR efter första samtalet får jag en läkartid. Att det ska ta sådan lång tid alltså. HELT SJUKT!

Kommentarer
Postat av: Lina

vården här nere är inget att hurra över precis och det finns knappt några läkare där. Du skulle gått ner dit o begärt att få träffa en läkare på en gång. Men va bra att Anki ringde till slut, hoppas att det går bra imorgon krama Eddie ifrån mig

2010-12-09 @ 20:38:12
URL: http://www.familjenbrostrom.bloggplatsen.se
Postat av: Emily

Ja fy, de är de värsta som finns när man blir hänvisad hit o dit. även om de inte är farligt så är de ju jättejobbigt för Eddie.

2010-12-09 @ 20:39:40
URL: http://emilyhallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0