Mitt fina underbara monster!

Den här lilla damen är helt underbar, rolig, smart, söt, fin och en liten gosenalle fylld av kärlek och omtanke men i dag har hon varit ett monster. Hon har trotsat, skrikit, retat lillebror till utbrott då hon tror att jag inte ser. Hittat på bus och bara varit allmnt förbannad. Det lugnade ner sig när jag sa till på skarpen och satte mig ner och pratade med henne ordentligt. Helt slut i huvudet är jag.

Det är den kända 5-6 årstrotsen antar jag som jag läst om överallt på nätet. DEras förklaring på perioden låter som den som Nora är inne i jus nu. Hon testar mig till max. Jag är inte den som er mig till vika då hon beter sig illa. Det vet hon så oftast sluar hon tvärt då hon vet att det inte kommer någon vart ändå men idag tog det aldrig slut. Envisast vinner, och jag vann.

Min vinst var en pysselstund med barnen. Vi målade tills vi fick kramp i handen. Skrev menyer till restaurangen jag öppnade i mitt kök där barnen kom och beställde in sin middag som betod av lax.

Så i det stora hela har vi haft en rolig dag med lite inslag av tonåren!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0