En man!!!!

Har ni några nyårslöften!?
Jag vet inte om jag har några direkt.
Börja räna, äta nyttigare, se allt från den ljusa sidan och inte vara rädd för förändringar.
Ja, jag gillar inte förändringar. Jag trivs när livet rullar på som det SKA göra, som jag planerat!
Men allt går inte i den riktningen och den farten man själv vill. Eller hur?

Släppa rädslan att allt här hemma kommer rasa samman om jag träffar en ny kärlek. Den stora kärleken som är här för att stanna. Jag är rädd för att det kommer ske för stora förändringar här hemma om det kommer in en man i vårat liv. Rädd för att barnen ska känna sig undanknuffade och mindre älskade. Att dom ska känna att jag inte har lika mycket tid till dem.
Jag förstår väl själv att det inte kommer rulla på precis som det har gjort nu i snart två år om jag träffar någon. Det är väl klart det blir annorlunda här hemma. Kanske kommer det bli bättre och roliare, varmare och mysigare?

Men att träffa någon som kanske inte har barn själv sedan innan känns lite svårt. KAn en sådan man verkligen förstå att barnen ALLTID kommer först och att dom tar tid. Kommer han kunna acceptera att jag hellre lever familjeliv än springer på bio, middagar, fester varje helg?

Kommer han skrämmas av den tokiga morsan jag är som gärna drar ut mina svängar och blir ett barn igen ibland?

Men som vanlit tappar jag bort mi när jag verkligen har tid till att sitta och skriva. Nyårslöften var det ja!
HMMM!? Skaffa mig en man. Ge mig ut och leta? Jag kan ju inte sitta här hemma och hoppas på att han snubblar in över tröskeln i hopp om att hitta en ensamstående tvåbarnsmamma.
Nej! En man, kan man ha det som nyårslöfte!

Nåra singelmammor som vill med ut och leta!!?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst kan de kännas att en som inte har barn tidigare inte förstår, men enligt mig sj som inte har barn så håller jag inte med dig överhuvudtaget ;)



Finns några enstaka där ute som inte hittat den kärleken ännu men ändå levt med andras barn å har barn runt omkring sig iaf och vet hur föräldrar är med sina barn..

Ibland kan de bli konkurans men de gäller att ta de lugnt för alla vänjer sig med de ``nya´´ livet och den nya personen.

2010-12-21 @ 00:19:30
Postat av: Jana

Snäll du är! Uppskattar din ärlighet och att du vågar stå för det du tycker. Ser fram emot våren med en latte i ena handen och en ny tidning i andra medan barnen leker i gräset. Kram!

2010-12-21 @ 08:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0