Utbrott!!!



I dag har Martina, Linda med Emilia, syster med Målle varit här och fikat. Martina visade bilder på bebisen som snart kommer. Eller snart och snart, 17 veckor kvar! Tänk när den lilla kommer springandes upp för trappan här hemma och ropa efter tant linda! Längtar galet mycket.

Det har varit mycket prat om förlossningar och bebisar. Ni ska bara veta hur mycket jag är sugen på en till. Fan att man inte har träffat en redig karl ännu! Därför kommer jag träffa MArtinsa bebis ofta så man kan låna den lite.

Dagen rullade på i hög fart med sångtävlingar, kojbyggning och kaffe drickande. När kvällen kom och det var dags för badet så fick Nora en droppe vatten i ögat och helvetet bröt ut! Vilket utbrott min dotter fick. Eddie gallskrek av rädsla och Nora höll på att spy av sin ilska. Fick Ta upp en sprattlande liten tjej ur badet, sätta ner henne  på mattan, lindade in henne i en handduk och lämnade henne så tills hon lugnat ner sig själv. Så har jag aldrig sett henne förut. Eddie lugnade ner sig snabbt men var lite osäker så fort Nora började gnälla till.

Det gäller att vara konsekvent och bestämd när hon blir så arg, vilket jag har svårt för men det sista året har förändrats och jag tillåter mig själv bli arg på henne och ibland höja rösten. Det måste man göra även om jag har dåligt samvete av det senare på kvällen och barnen somnat.

Imorgon ska vi städa här hemma annars vet jag inte vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0