Nu får det vara slut!!

Vi har många speglar upp i lägenheten, speglar från tak till golv. Men helt allvarligt så ser jag mig aldrig i spegeln. Ibland kan det gå en hel dag utan att jag ens har tittat en sekund. När jag borstar tänderna så gör jag det i farten med Eddie i famnen eller Nora som behöver hjälp med något. Eller så sätter jag på kaffe när jag borstar dom. Jag kammar aldrig mitt hår, bara ibland när jag duscht kanske. Jag har såkallat glashår, inga stylingprodukter fastnar i det (om jag inte använder en halv burk) och det blir sällan knutar. Så det betyder attdet är bara att kliva upp på morgonen så ligger det platt och fint, eller så kastar jag upp det i en liten tofs.

Men nu till det jag ville skriva om. Idag så tog jag på mig mina slitna trasiga jeans som jag inte haft på hela sommaren nästan. Jag hade dem på mig fram till det att jag kände hur allt bara kändes äckligt och fettigt. Jag går då till stora spegeln i hallen och ser hur mina lår har växt. Inte mycket men fan!

Så nu sitter jag här i mörkret i min ensamhet, tryckt i mig en påse chips och klagar på min viktuppgång. Det har blivit så här hemma sen vi flyttade in. Jag tröstäter på kvällar för jag har så tråkigt. Uttråkad och springer i kylskåpet hundra gånger på 4 timmar!

När ska jag samla orken och motivationen att ta tag i mina matvanor? Jag har en sjukdom som säger åt mig att hålla strikt diet men jag skiter i det helt totalt för jag proppar i mig allt och ingenting men inte bryr jag mig fast jag har en kropp som är sönderkliad med stora utslag och blåsor!?

Jag är lat! Lat helt enkelt. Men NU jävlar ska jag lova mig själv att nu måste det få sig ett slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0