Liv o rörelse

När man är van att bo lite utanför själva byn så stör man sig enormt på allt oväsen som väcker en. Här utanför går det männiksor som samtalar högt, bilar som kör med gnisslanfde ljud och ungdomar som sjunger snapslåtar. Typiskt sena sommarnätter men har man en son som är väldigt lättväckt och vaknar 70 gånger varje natt så är det inte kul.

Eddie sover väldigt dåligt första halvan av natten. Inte förrän klockan 4 börjar han sova bra. Med dåligt menar jag att hab vaknar upp till 10 gånger på de timmarna. Efter fyra så sover han fram till ca 7 på morgonen. Sömnbrist har jag väl antar jag men eftersom Nora var tre år innan hon sov en hel natt så är jag  van att gå på minus när det gäller sömn.

Försöker ännu få Eddie att ta välling för att bli mättare, för mitt bröst ger inte så mycket mättnad längre märker jag. Men han smuttar på det lite men vill inte ha mer sen. Jag har inte mage eller hjärta att neka honom bröstet. Man ser verkligen hur han myser och gosar´när han ligger i min famn.

Napp försöker jag också att ge men det vill han inte heller ha. Själv känner jag väl att jag vill ha tillbaka mina bröst nu och inte amma så länge till. Kanse bara morgonmyset som både han och jag älskar.

Nej mina damer och herrar nu ska jag snart släcka ner och sova. Imorgon ska vi träffa kusiner och kusinbarn för att gå hem till mormor och morfar!

godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0