Första bedömningstexten!

De texter vi skriver i veckorna ska skickas in och bedömmas av de andra eleverna i klassen vilket jag tycker är väldigt läskigt och nervöst. De som går i min klass har alla släpt novellsamlingar, poesiböcker och jobbar eller har jobbat inom just den skriftliga konsten. Alla är äldre än mig och mer erfarna. Känns som jag är en liten skit i jämförelse med dem.

Nu har iallafall första eleven skickat in sin berättelse/scenbyggning och jag ska bedömma den. Det var inte en text i min smak utan den var brutal och läskig. Den handlade om skrämmande varelser, blod och åsnepiss. Va fan ska jag skriva om den om jag verkligen inte tyckte om den alls?

Nu vet jag att jag ska skriva om hur jag förstod handlingen och vad jag tror syftet och mening är med texten men detta var svårt. En hård nört att knäcka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0